Nu är det bekräftat 100ggr om...

... TELIA SUGER!!! Så jävla sämst de är! Det har inte varit nåt annat än krångel redan från första minuten. Redan när jag flyttade ner hit till Norrköping så blev jag lovad Internet/TV/telefoni inom loppet av två veckor... Det drog ut på tiden och efter två månader med sjuuukt många samtal så kom det äntligen en tekniker och kollade på vad som var fel - guess what ^^ De hade kopplat på Inet på fel lägenhet! Och till råga på allt så skulle de vara fräcka nog att ta betalt för teknikern, men aldrig i livet och efter lite bråk slapp jag det.

TVn har fungerat som skit och laggar jämt, bredbandet är som det är och det enda som egentligen har fungerat som det ska är telefonen. Men nu efter jul så närmade jag mig slutet på diverse bindningstider och jag bestämde mig för att byta till Bredbandsbolaget. Lättare sagt än gjort vill jag lova.

För att behålla mitt hemtelefonnummer så krävdes det att jag bytte från bredbandstelefoni till analog telefoni, okej fine för mig. Men det tog Telia 2 veckor att lägga om abonemanget och de skickade t.o.m. en tekniker som uteblev - förklaring för det? "Det finns ingen tekniker inbokad". Jag är nog uppe i 20 samtal till Telia nu... om det ens räcker.

Nåväl, tillslut så slogs min telefoni ut och snart var det analoga abonemanget igång. Men skrattretande nog så försvann mitt bredband i samma veva och ingen på kundtjänst kunde förstå nånting om vad som var problem - de såg ju att mitt Internet var aktivt ^^ Ingen ville heller lägga en gnutta energi på att hjälpa mig och jag skickades runt, runt och runt tills någon tillslut tryckte av mig!?

I förrgår var det dags igen då mitt Inet fortfarande inte kommit igång. Min tanke var att jag kanske låg mellan två leverantörer, så jag ringde BBB för att se om så var fallet, men till svar fick jag "Nej så är inte läget, Telia har nekat en övergång till oss!" Vafan är det här för skit?! Jag ringde Telia direkt och där fick jag i vanlig ordning sitta i kö, när jag väl kom fram så skickades jag vidare och hamnade i kö igen! Svaret efter mycket om och men blev: "Jag anmäler en felsökning" ... Nu har jag varit utan Internet i 2 veckor, men idag kom ett brev från Telia:

"Vi vill tacka för fortsatt förtroende och meddelar här om att du bytt till Brednand 6-8Mbit"

........ Jag finner inga ord. Jag kommer aldrig bli av med skiten!

Comments
Posted by: Lancia

Ajdå, låter inget vidare det där. Själv bor jag nu mera på andra sidan gatan för dig och har fiber 100mbit, har inte du det till ditt hus? Har hur som helst dunkat fint för mig, fast då har jag varken TV eller telefoni från dom iofs.

2009-03-24 @ 23:30:35
URL: http://lancia.blogg.se/
Posted by: ArreliuS

Det finns bara en lösning på problemet och den lösningen stavas C4.



"oh noes, someone set up us the bömb!"

2009-03-25 @ 09:13:54
URL: http://www.arrelius.se/live
Posted by: ma

Ge dig inte j.... telia

2009-03-25 @ 12:51:45

Write a comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not shown)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback