Usch vilken tråkig dag...

Mja, det kan man verkligen säga. Men vi börjar med veckans bästa dag - fredag!

Vi vaknade upp till solsken och det kändes som att det skulle bli en bra dag. Vi hade inget schemalagt förrän kl.13, men vi gick iväg till skolan ändå för att plugga lite. När jag började här på LIU i Norrköping så påbörjades en utbyggnation av skolan, vilken är klar nu och har varit nån månad eller två. Nåväl, i den nya byggnaden så är allt väääldigt stilrent å snyggt, så vi medietekniker är lite småbittra över att vi inte får tillbringa någon tid där... Men så i fredags så skulle vi ha en föreläsningen i den nya föreläsningslokalen K4, även kallad "Turbinen"! En sal där det finns en projektorduk större än vad stans biograger har (detta för att man ska kunna visa 1080p) samt surroundljud (perfekt för Medieteknikdagarna btw). Men det ballast av allt är nog att den har två projektorer som man kan föra samman och därmed visa 3D-filmer :D Lägg märke till bild 2, hur vår föreläsare (han är bäst btw!) är en mästare på att se riktigt slapp ut :P Han sitter där, pillar på sin Iphone och njuter, haha likt Ferdinand ^^


Senare på eftermiddagen hade vi en snabb dugga och sen var det helg. Blondie satte sig i bilen och körde hem till Malung. Jag å Emil gjorde en smarrig kycklingsallad och kollade på "The House Bunny" ^^ Haha en riktigt rolig film faktiskt :P Typisk amerikansk collage-film dock :P Självaste Hugh Hefner är med tillsammans med sina IRL-flickvänner ^^


När jag vaknade upp tidigt på lördagen hade jag ingen större lust med någonting faktiskt, men jag fick iallafall en 3D-lab avklarad. Det var så skönt att bara sitta framför datorn och kolla på nån episode av Greys Anatomy och Private Practice :) Lite matlagning, lite pillande på den förbjudna koden och lite mer slappande framför datorn och vipps så var klockan läggdags.

Så... imorse när jag vaknade ville jag inget hellre än stanna kvar i sängen, men jag skulle iväg till Söderköping å stå på macken 10-19 :/ Jag har väl gjort roligare saker på en söndag kanske, men pengar är alltid pengar. Tyvärr så måste jag erkänna att detta var en av de absolut tråkigaste arbetsdagarna på väldigt länge. Den ville liksom aldrig ta slut! Första gången jag kollade på klockan (och då kändes det som jag hade varit där i 3h redan) hade det inte ens gått 90min!!!


Men nu är dagen slut iallafall...Å jag skulle behöva åka och handla, men jag orkar verkligen inte kväll. Jag släger ihop de frukter som finns kvar i kylen till nån smarrig fruktsallad :) Jag läste nånstans att kyckling gör sig väldigt bra med frukt och att det är det ultimata mellanmålet, så jag kanske skulle prova det...


Comments
Posted by: Anonym

Gud va smarrigt det ser ut..hoppas du får en skön dag imorgon....:) kram på dig

2009-02-22 @ 21:15:48
Posted by: Rögla

Välkommen in i vardagen i Degerfors . Den är minst lika tråkig!:P

2009-02-23 @ 10:50:26
URL: http://www.pga.nu

Write a comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not shown)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback