Jag slapp inte undan...

... nädå, varför skulle jag ha sån tur? Nej, det började redan för några veckor sedan med halsont, när det gav sig blev jag toksnuvig istället och vår romantiska weekend förra helgen snörvlade jag mig igenom. Jag tror faktiskt jag hade feber dessutom den natten. Jag brukar ha ganska tur när jag blir sjuk, för de brukar just aldrig gå längre än till förkylningar, men den här gången har jag fått tji för alla andra gånger jag haft tur.

I fredags fick jag feber vilket innebar att jag gick hem från plugget efter lunch. På kvällen skulle vi få sällskap, så jag plockade undan vår datorverkstad och försökte rusta undan så man kunde umgås här. Dock orkade jag inte allt för mycket så det slutade med att jag la mig i soffan och bara blundade. Anyway, det blev en jättetrevlig kväll med pizzabak, efterrätter, snask och PS3 ;)

Senare samma natt så dog jag i sängen - sjukt trött, snörvlig, hostig och utmattad. Trots mitt duntäcke snurrat runt mig den natten frös jag, ännu mer feber. Ju längre natten gick, desto mer huvudvärk fick jag, och när jag vaknade tidigt på morgonen trodde jag att jag skulle trasa sönder halsen av allt hostande. Blondie vaknade och trodde att jag skulle gå under när jag kippade efter andan, så han ställde iordning en kopp varm mjölk med honung - gissa om det var skönt för halsen.

Med en sprängade huvudvärk försökte jag somna om en stund till och när det var dags att vakna nästa gång, så bäddade sötnöten ordning soffan åt mig. Där låg jag _hela_ dagen. Jag försöka ta mig iväg till duschen, men jag orkade knappt stå upp på egen hand. Ipren är min näst bästa vän just nu ^^


När jag vaknade igår kände jag mig betydligt bättre, Ipren hade gjort sitt jobb under natten och jag hade ingen huvudvärk när jag vaknade. Däremot var hostan betydligt jobbigare under söndagen än under lördagen... Idag känns det ännu lite bättre, men jag har fortfarande feber och hostan är fruktansvärt jobbig. Jag har hostat så mycket att jag har träningsvärk i magen ^^ Hur bra är det på en skala?! Jag håller mig hemma idag också, vilket ger mig sån sjuk ångest... Jag missar främst en matteföreläsning, de är de jobbigaste föreläsningarna att ta igen. Men förhoppningsvis kan Blondie ha en privat föreläsning med mig lite senare under kvällen :)

Nu ska jag knapra i mig ytterligare en Ipren och försöka få lite matte räknad, om tankeverksamheten tillåter det.

Comments
Posted by: MOA

Sköt om dig ...ta det lungt krya på dig..kram

2009-01-26 @ 10:25:13
Posted by: Mathan

Krya på dig :)

2009-01-27 @ 21:05:12

Write a comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not shown)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback