Ojoj vilken mat!

Jag har ju glömt att berätta hur det gick häromkvällen, när vi skulle iväg och äta gott... Vi styrde kosan upp mot Sälen ett par timmar tidigare för att hinna med att gå runt lite i några butiker (shopping är alltid kul!). Jag hittade bara några få saker som föll mig i smaken, nu är det bara att vänta på att de ska läggas ut på reda ^^

19:30 hade vi ett bord reserverat på Lammet och Grisen, en restaurang som har vinteröppet uppe i Sälen och sedan sommaröppet på Öland. Smart drag där ;) Å herregud va gott det var! Jag må vara ganska liten i maten, men den här gången lovade jag mig själv att orka med lite av allt! Det slutade med att jag högg in på oxfilén och de salsamarinerade körsbärstomaterna!


Man började med lammfilé. Man gick bort till kocken som trancherade filéerna, bestämde själv önskad mängd kött för att sedan gå vidare till respektive buffébord. När man avnjutit de underbara lammfiléerna, tog man med sig sin tallrik tillbaka för att sedan få en ny med fläskfilé. Jag, som är en sucker för oxfilé, hoppade direkt till det och njöt som få gånger förr!


Snart var jag mätt så det skulle räcka för flera dagar, men inte tackade jag nej till en god efterrätt för det. Vit chokladmousse smaksatt med kokos, serverades med ananas/passionsfruktsalsa och mangocoulis. Då de andra i sällskapet tog sig en kopp kaffe på maten, lyckades den all för överaktiva servitören lura på mig en kopp te.  Då frågan kom vilken smak jag önskade, sa jag att han skulle överaska mig med något gott, och han svarade "jag kommer in med te-lådan så får du välja"... Jag tog lite lätt på hans ord och trodde han menade att han skulle komma in med en smak av varje på en tallrik, men han kom in med en stor te-låda!

Tusen tack alla för en supertrevlig och underbar kväll!


Comments
Posted by: My

vad är mangocoulis för nått?

2009-01-17 @ 13:20:45
URL: http://myjonsson.blogg.se/
Posted by: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Kolla gärna in min allday/fotoblogg! :]

Startade den i början av januari, och vill gärna få lite respons på de bilder jag har lagt upp :*



Ha en fin kväll! <3

2009-01-17 @ 20:11:38
URL: http://takai.blogg.se/
Posted by: Ann

Haha :)



Fick du mitt mess igår på MSN?

2009-01-19 @ 08:16:59
URL: http://kykyri.blogg.se/

Write a comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not shown)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback