Skön start på helgen!

Tenta-P började officiellt i torsdags vilket innebär att folk blir alldeles lyriska, dock av fel anledning ^^ Folk blir som tokiga över att det "bara är 5 dagar kvar till tentan!!!". Men jag ska inte sticka under bordet med att jag är en av dem ^^ Snart slår sig paniken in hos mig också, det tar nog inte så lång tid...

I fredags var det pizzabak som gällde igen och Blondie slog på stort med en deg för 8 personer (men de var bara två som skulle ha), så gissa om det blev en halvinbakad panpizza :P Emil försvann iväg på den årliga tackfesten för faddrarna och Blondie spenderade kvällen med att skruva ihop sin laptop. Nåväl, det var ett gott försök, men att få dit alla skruvar igen verkar vara lättare sagt än gjort. Efter flera timmar fick jag honom att ge upp, för att sedan fortsätta på morgonen istället.

När jag vaknade igår så var det till ännu en dag med mulet och trist väder. Man blir inte så sugen på att göra nånting när det är sådär, men vi åt frukost och sedan satte vi igång med laptopen igen och den här gången gick det mycket bättre. Nu sitter allt på plats och spinner som en katt! Blondie begav sig till skolan och jag rev fram mina böcker. Någonting ska jag väl ha lärt mig så det var väl bra.

NU ska du höra mamma, jag har redan fått användning av lergrytan ;) Jag fick för mig att göra något annorlunda (iallafall för mig) med grytbitarna. Jag smörstekte löken och köttet, sprinklade över mjöl och kokade upp det med öl, vinäger, timjan & dijonsenap... Innan det åkte in i ugnen smulade jag över lite skorpor och sen fick det stå en timme ;D Serverade grytan med ris och en god sallad, smaskens!

Nu blir du väl bra överaskad va? ;)

Comments
Posted by: ma

Höm:) inte när det gäller dig men Du är din mors dotter :P ha en bra dag kram

2009-03-08 @ 13:46:15

Write a comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not shown)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback